Samolot obserwacyjny i korygowania ognia artylerii WSK SBLim-2A
Egzemplarz: WSK SBLim-2A 27004 (2004) – I Klucz 1. Eskadra Rozpoznawcza, 7. Pułk Lotnictwa Szturmowego Marynarki Wojennej, Siemirowice, 1989 rok.
Część samolotów SBLim-1 i SBLim-2 w 1965 roku została zmodyfikowana do celów obserwacji i korygowania ognia artylerii i zostały oznaczone jako SBLim-1A oraz SBLim-2A.
Tylną część kabiny przystosowano do obserwatora, usuwając część wyposażenia. Uzbrojenie zostało zwiększone do dwóch działek lotniczych kalibru 23 mm.
SBLim-2A: aparat fotograficzny AFA-21, aparat fotograficzny AFA-39, fotokarabin S-13.
SBLim-1A zostały wycofane do 1975 roku, a SBLimy-2A podczas przeprowadzania generalnego remontu z powrotem przebudowywano i wrócono do pierwotnej wersji szkoleniowej i oznaczono jako SBLim-2M.
Ostatnie egzemplarze zostały wycofane na początku lat 90.-tych XX wieku.
Podstawowe dane techniczne
-
Napęd: silnik turboodrzutowy Lis-2 o ciągu 2700 kG
-
Osiągi samolotu:
-
Prędkość maksymalna – 932 km/h
-
Pułap – 13 950 m
-
Zasięg – 1054 km
-
Uzbrojenie: dwa działka lotnicze kalibru 23 mm
-
Wymiary konstrukcji:
-
Rozpiętość – 10,08 m
-
Długość – 10,10 m
-
Powierzchnia nośna – 20,6- m2
-
Masa konstrukcji:
-
Własna – 3916 kg
-
Startowa – 5446 kg
Bibliografia
- Muzeum Lotnictwa Polskiego, Kraków