AVLB Biber

By Sonaz – Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4669352

Most towarzyszący AVLB Biber jest przeznaczony do szybkiego pokonywania z marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych, takich jak: strumienie, rowy przeciwczołgowe, kanały, leje o szerokości do 20 m. Pojazd posiada silnik: w układzie V, 10-cylindrowy, MTU MB 383, o pojemności 37,400 cm3, turbodoładowany o mocy 830 KM.

Dane taktyczno-techniczne:

długość   – 11,79 m;

szerokość – 4 m;

wysokość – 3,55 m;

masa – 45,450 kg;

opancerzenie – 10-70 mm;

instalacja elektryczna 24 V;

zbiorniki paliwa o pojemności 958 l;

zasięg 300 km;

załoga: 2 żołnierzy;

uzbrojenie obronne: 2 poczwórne wyrzutnie granatów dymnych;

rozpiętość mostu 22 m, szerokość 4 m, nośność 60 t;

rozkładanie mostu 3 min, składanie 7.Most towarzyszący AVLB Biber bazuje na podwoziu czołgu Leopard 1.

image_pdfimage_printDrukuj
BLG-67M2

Most towarzyszący szturmowy BLG-67M2 Most towarzyszący szturmowy BLG-67M2 jest przeznaczony do szybkiego pokonywania z marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych, takich Czytaj dalej...

MU-90

Samobieżny układacz min MU-90 Historia konstrukcji Samobieżny układacz min MU-90 jest przeznaczony do układania nawierzchniowego min przeciwpancernych. Miny te są Czytaj dalej...

IRM Shuk (IRM Żuk)

IRM Shuk (IRM Żuk) - wóz inżynieryjny używany do rozpoznania inżynieryjnego i rozminowywania przeszkód wodnych. Pojazd zbudowano na podzespołach BMP-1, Czytaj dalej...

JT-34

Opancerzony dźwig remontowy JT-34

Autor - zdjęcia: Dawid Kalka Vojenské Historické Múzeum, Piešťany, Słowacja Historia konstrukcji Kilka lat Czytaj dalej...

Udostępnij:
Pin Share
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments