WPT-100

Wóz pogotowia technicznego WPT-100

Historia konstrukcji

Pojazd powstały w Wojskowych Zakładach Mechanicznych w Siemianowicach Śląskich, powstał na podwoziu radzieckiego działa samobieżnego SU-100 (lata 60. XX wieku). Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu, pojazd mógł jechać w kolumnie czołgów i mógł udzielać pomocy technicznej uszkodzonym czołgom bezpośrednio na polu walki. Przeznaczony był do wyciągania i holowania uszkodzonych czołgów, drobnych remontów metodą wymiany części i wymiany elementów silnika czołgów T-34-85 oraz czołgów średnich T-54.

Skarżysko-Kamienna – Muzeum im. Orła Białego

Podstawowe dane taktyczno-techniczne

Masa kompletnego zestawu: 31 000 kg

Uzbrojenie pomocnicze: 7,62 mm karabin czołgowy SGMT

Skrzynia ładunkowa: 2,24 x 2,1 (nośność 2400 kg)

Zespół bębnów liniowych: 2 x 50 metrów bieżących i 1 x 100 metrów bieżących

Dźwig ręczny o nośności 1000 kg

Obsługa czterech żołnierzy: dowódca, mechanik kierowca, dwóch specjalistów – operatorów

Autor – zdjęcia: Dawid Kalka

Bibliografia

  1. Muzeum im. Orła Białego – Skarżysko-Kamienna
image_pdfimage_printDrukuj
Mazur-D350

Gąsienicowy ciągnik artyleryjski Mazur-D350 Polski gąsienicowy ciągnik artyleryjski z końca lat 50.-tych XX wieku. Ciągnik gąsienicowy Mazur D-350 z zaczepioną Czytaj dalej...

M88A1

Wóz zabezpieczenia technicznego M88A1 Podstanie konstrukcji Doświadczenia zdobyte podczas II Wojny Światowej pokazały, że czołg nie jest łatwo zniszczyć, ale Czytaj dalej...

WZT-2

Wóz zabezpieczenia technicznego WZT-2 Historia i opis konstrukcji Oryginalna polska koncepcja wozu zabezpieczenia technicznego. Stanowi kontynuację wozów polskiej konstrukcji z Czytaj dalej...

WZT-1

Wóz zabezpieczenia technicznego WZT-1 Eksponat muzealny Prezentowany na zdjęciach egzemplarz o numerze seryjnym T44A307A trafił do Muzeum w Drzonowie w Czytaj dalej...

Udostępnij:
Pin Share
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments