PP-64 Wstęga

Park pontonowy PP-64 Wstęga jest przeznaczony do urządzania tymczasowych przepraw mostowych i promowych. Komplet parku umożliwia budowę mostów pontonowych typu: wstęga pojedyncza, mieszana i podwójna oraz promów przewozowych o nośności do 80 t. Pozwala również na organizowanie przepraw na naturalnych i sztucznych przeszkodach wodnych (rzekach i kanałach) o prędkości prądu: dla przepraw mostowych do 2,5 m/s (dla obciążeń 40-50 t – 1,25 m/s), dla przepraw promowych do 3,0 m/s (dla obciążeń 40-50 t – 1,25 m/s).

Wybór wariantu budowy mostu pontonowego jest uzależniony od szybkości prądu wody. Dlatego też można stosować przy szybkości prądu:
– do 0,5 m/s i długości mostu do 100 m – wstęgę pojedynczą;
– od 0,5 do 0,8 m/s – wstęgę mieszaną wariant „A”;
– od 0,8 do 1,2 m/s – wstęgę mieszaną wariant „B”;
– od 1,2 do 1,6 m/s – wstęgę mieszaną wariant „C”;
– od 1,6 do 2,0 m/s – wstęgę mieszaną wariant „D”;
– powyżej 2,0 m/s – wstęgę podwójną.

Opracował: W. Kawka

image_pdfimage_printDrukuj
MT-55A

Szturmowy most towarzyszący MT-55A Historia konstrukcji Wozy MTU na bazie T-54 okazały się nadzwyczaj przydatne, ale szybko uznano, że mają Czytaj dalej...

MU-90

Samobieżny układacz min MU-90 Historia konstrukcji Samobieżny układacz min MU-90 jest przeznaczony do układania nawierzchniowego min przeciwpancernych. Miny te są Czytaj dalej...

IRM Shuk (IRM Żuk)

IRM Shuk (IRM Żuk) - wóz inżynieryjny używany do rozpoznania inżynieryjnego i rozminowywania przeszkód wodnych. Pojazd zbudowano na podzespołach BMP-1, Czytaj dalej...

JT-34

Opancerzony dźwig remontowy JT-34

Autor - zdjęcia: Dawid Kalka Vojenské Historické Múzeum, Piešťany, Słowacja Historia konstrukcji Kilka lat Czytaj dalej...

Udostępnij:
Pin Share
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments