PP-64 Wstęga

Park pontonowy PP-64 Wstęga jest przeznaczony do urządzania tymczasowych przepraw mostowych i promowych. Komplet parku umożliwia budowę mostów pontonowych typu: wstęga pojedyncza, mieszana i podwójna oraz promów przewozowych o nośności do 80 t. Pozwala również na organizowanie przepraw na naturalnych i sztucznych przeszkodach wodnych (rzekach i kanałach) o prędkości prądu: dla przepraw mostowych do 2,5 m/s (dla obciążeń 40-50 t – 1,25 m/s), dla przepraw promowych do 3,0 m/s (dla obciążeń 40-50 t – 1,25 m/s).

Wybór wariantu budowy mostu pontonowego jest uzależniony od szybkości prądu wody. Dlatego też można stosować przy szybkości prądu:
– do 0,5 m/s i długości mostu do 100 m – wstęgę pojedynczą;
– od 0,5 do 0,8 m/s – wstęgę mieszaną wariant „A”;
– od 0,8 do 1,2 m/s – wstęgę mieszaną wariant „B”;
– od 1,2 do 1,6 m/s – wstęgę mieszaną wariant „C”;
– od 1,6 do 2,0 m/s – wstęgę mieszaną wariant „D”;
– powyżej 2,0 m/s – wstęgę podwójną.

Opracował: W. Kawka

image_pdfimage_printDrukuj
TRI

By Kerim44 - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15146170 TRI - Transporter rozpoznania inżynieryjnego jest pływającym, opancerzonym Czytaj dalej...

SUM Kalina

Samobieżny układacz min - SUM-Kalina Historia konstrukcji W latach 80.-tych polskie i wschodnioniemieckie ośrodki konstrukcyjne rozpoczęły wspólne prace nad samobieżnym Czytaj dalej...

PTS-M

PTS-M PTS (ros. ПТС - Плавающий транспортер средний - pławajuszczij transportior sriednij - średni transporter pływający) – gąsienicowy transporter pływający konstrukcji ZSRR, produkowany od Czytaj dalej...

BLG-67M2

Most towarzyszący szturmowy BLG-67M2 Most towarzyszący szturmowy BLG-67M2 jest przeznaczony do szybkiego pokonywania z marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych, takich Czytaj dalej...

Udostępnij:
Pin Share
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments