PP-64 Wstęga

Park pontonowy PP-64 Wstęga jest przeznaczony do urządzania tymczasowych przepraw mostowych i promowych. Komplet parku umożliwia budowę mostów pontonowych typu: wstęga pojedyncza, mieszana i podwójna oraz promów przewozowych o nośności do 80 t. Pozwala również na organizowanie przepraw na naturalnych i sztucznych przeszkodach wodnych (rzekach i kanałach) o prędkości prądu: dla przepraw mostowych do 2,5 m/s (dla obciążeń 40-50 t – 1,25 m/s), dla przepraw promowych do 3,0 m/s (dla obciążeń 40-50 t – 1,25 m/s).

Wybór wariantu budowy mostu pontonowego jest uzależniony od szybkości prądu wody. Dlatego też można stosować przy szybkości prądu:
– do 0,5 m/s i długości mostu do 100 m – wstęgę pojedynczą;
– od 0,5 do 0,8 m/s – wstęgę mieszaną wariant „A”;
– od 0,8 do 1,2 m/s – wstęgę mieszaną wariant „B”;
– od 1,2 do 1,6 m/s – wstęgę mieszaną wariant „C”;
– od 1,6 do 2,0 m/s – wstęgę mieszaną wariant „D”;
– powyżej 2,0 m/s – wstęgę podwójną.

Opracował: W. Kawka

image_pdfimage_printDrukuj
ISM Kroton

Inżynieryjny System Minowania ISM Kroton Polski system minowania narzutowego zabudowany na przystosowanym transporterze opancerzonym, przeznaczony do szybkiego stawiania przeciwpancernych lub Czytaj dalej...

GSP-55

Samobieżny prom gąsienicowy GSP-55 Historia konstrukcji Pod koniec lat 50. XX wieku w Związku Radzieckim na bazie podzespołów lekkiego czołgu Czytaj dalej...

K-61/PTG

Gąsienicowy transporter amfibijny K-61/PTG Historia konstrukcji Pod koniec lat 40. XX wieku rozpoczęto prace nad nieco innowacyjnym gąsienicowym transporterem amfibijnym, Czytaj dalej...

B-72 „Klon”

WOJSKOWY SPRZĘT INYNIERYJNY OPRACOWANY W OBRUM SP. Z O.O. B-72 "KLON" Historia konstrukcji Od początku latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku Wojsko Czytaj dalej...

Udostępnij:

Ostatnia aktualizacja: 22 grudnia 2019, 18:45

Zgłoś błąd w artykule

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments