MID

Maszyna inżynieryjno-drogowa MID

Historia i opis konstrukcji:

Pojazd powstał na podwoziu wozu WZT-3. Jest przystosowana do pracy w warunkach styczności z przeciwnikiem w niedogodnych warunkach terenowych i meteorologicznych.

  • Przeznaczenie: do realizacji zadań zabezpieczenia inżynieryjnego działań wojsk w różnym terenie.

  • Uzbrojenie: wielkokalibrowy karabin maszynowy NSW UTIOS kalibru 12,7 mm.

  • Zasilanie: karabin maszynowy – taśmowe z magazynu o pojemności 240 naboi.

  • Podwozie: gąsienicowe – 12 kół nośnych (zawieszonych na wałkach skrętnych), trzy pary rolek podtrzymujących jednotarczowych z wewnętrzną amortyzacją, dwa koła napinające z przodu i dwa koła napinające z tyłu.

  • Układ napędowy: silnik czterosuwowy wysokoprężny W 46-6, dwunastocylindrowy w układzie V, wielopaliwowy, chłodzony cieczą.

  • Układ przeniesienia mocy: mechaniczny ze zwiększającą się przekładnią pośrednią zębatą z wyprowadzeniem napędu na sprężarkę, dwiema bocznymi skrzyniami przekładniowymi planetarnymi (siedem przełożeń do przodu i jedno do tyłu), sprzęgło hydrauliczne.

  • Celownik: optyczny kolimatorowy K10T.

  • Wyposażenie specjalne: wysięgnik manipulator (maks. wysokość ramienia 7,75 m, długość 7,94 m, kąt pracy 240o), wymienny osprzęt roboczy (łyżka koparkowa o pojemności 0,96 m3, chwytak szczękowy, ząb zrywaka, zawiesie linowe), urządzenie spycharkowe, wciągarka główna, wciągarka pomocnicza, urządzenie spawalnicze, przetwornica napięcia.

REKON 2019; Wrocław – Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych im. gen. Jakuba Jasińskiego

Podstawowe dane taktyczno-techniczne

  • Masa bojowa: 48 000 kg
  • Kąt ostrzału w płaszczyźnie pionowej: +70o
  • Kąt ostrzału w płaszczyźnie poziomej: 360o
  • Obsługa: 3 żołnierzy
  • Moc silnika: 574 kW (780 KM)
  • Pojemność zbiorników paliwa: 520 dm3
  • Prędkość maksymalna: 60 km/h
  • Zasięg jazdy: do 650 km
  • Zdolność pokonywania terenu:

wzniesienia o nachyleniu: 30o

wzniesienia o pochyleniu: 23o

rowy o szerokości: 2,8 m

ścianki o wysokości: 0,7 m

brody o głębokości: 1,2 m

  • Ilość egzemplarzy: 8 sztuk

Opracował: Ł. Adamczyk/Ministerstwo Obrony Narodowej
Zdjęcia: OBRUM

image_pdfimage_printDrukuj
MT-55A

Szturmowy most towarzyszący MT-55A Historia konstrukcji Wozy MTU na bazie T-54 okazały się nadzwyczaj przydatne, ale szybko uznano, że mają Czytaj dalej...

MU-90

Samobieżny układacz min MU-90 Historia konstrukcji Samobieżny układacz min MU-90 jest przeznaczony do układania nawierzchniowego min przeciwpancernych. Miny te są Czytaj dalej...

IRM Shuk (IRM Żuk)

IRM Shuk (IRM Żuk) - wóz inżynieryjny używany do rozpoznania inżynieryjnego i rozminowywania przeszkód wodnych. Pojazd zbudowano na podzespołach BMP-1, Czytaj dalej...

JT-34

Opancerzony dźwig remontowy JT-34

Autor - zdjęcia: Dawid Kalka Vojenské Historické Múzeum, Piešťany, Słowacja Historia konstrukcji Kilka lat Czytaj dalej...

Udostępnij:
Pin Share
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments