CW-10

Cysterna CW-10

Cysterny do przewozu i dystrybucji wody CW-10 są dostarczane do jednostek logistycznych Wojska Polskiego od kilku lat. Ich podwozia stanowią ciężarówki Jelcz 662D, a zbiornik pozwala na przewóz do 8,1 metrów sześciennych wody pitnej w różnych warunkach klimatycznych.

Kabina

Dwumiejscowa, nieopancerzona z leżanką do wypoczynku, która jest odchylana hydraulicznie. W ścianie przedniej znajdują się dwa okna z szybami płaskimi. Fotele kierowcy i pomocnika z amortyzacją pneumatyczną, posiadają regulację pionowego i poziomego odcinka lędźwiowego. Same fotele posiadają pasy bezpieczeństwa i regulowane zagłówki. Kabina jest dodatkowo wyposażona w gniazda wtykowe 24V do zasilania urządzeń elektrycznych oraz oświetlenie jednopunktowe dachowe, oświetlenia przy stopniach wejściowych, działające automatycznie podczas otwarcia drzwi. Dodatkowe niewielkie oświetlenie punktowe skierowane jest na kolana pasażera.

Autor – zdjęcia: Dawid Kalka
Brzeg, 1. Brzeski Pułk Saperów – Klub Wojskowy

Masy i obciążenia

Masa własna podwozia (w zależności od wyposażenia pojazdu) 12 000 – 13 000 kg

Ładowność dopuszczalna – 11 000 kg

Masa całkowita, dopuszczalna pojazdu – do 25 000 kg

Wymiary

Długość – 9250 mm

Szerokość – 2550 mm

Wysokość – 3310 mm

Rozstaw osi pojazdu – 4400 mm/ 1400 mm

Silnik

Producent – IVECO FPT CURSOR 10 EURO III

Nominalna moc – 316 kW przy 2100 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy – 1900 Nm przy 1050-1510 obr./min

Skrzynia biegów

9-biegowa, sterowana mechanicznie, wyposażona w przystawkę odbioru mocy

Prędkość maksymalna – 85 km/h

Skrzynia rozdzielcza

Z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, blokowanym pneumatycznie, o przełożeniu szosa, teren.

Sprzęgło

Jednotarczowe, suche

Mosty napędowe

– Przedni most napędowy; z blokadą mechanizmu różnicowego, zawieszony na dwóch resorach półeliptycznych z wahaczami, dwa amortyzatory teleskopowe, stabilizator mechaniczny.

– Tylny most napędowy; zawieszony wahliwie na dwóch resorach piórowych, półeliptycznych odwróconych. Mosty połączone z ramą drążkami reakcyjnymi. Most podwójny z blokadą mechanizmu różnicowego międzykołowego i mięzyosiowego.

Ogumienie pojazdu

Autor – zdjęcia: Dawid Kalka
X Zlot Grup Rekonstrukcyjnych “Tarcza 2021”, Opole – Winów, Polska
10. Brygada Logistyczna, Opole

Rozmiar opon; 14.00 R20, liczba kół 6+1

Wyposażenie specjalistyczne

– Wyciągarka hydrauliczna o sile uciągu 100 kN

– Ogrzewanie powietrzne, niezależne do pracy silnika

– Ogrzewanie spalinowe wodne, ułatwiające rozruch silnika

– Oświetlenie umożliwiające poruszanie się w kolumnie w warunkach nocnych

– Układ ABS, ASR

– Wykonanie ADR