Božena 4

Trał przeciwminowy Božena 4

Słowacki trał przeciwminowy przeznaczony jest do zadań związanych z powierzchniowym oczyszczaniem min przeciwpiechotnych i przeciwpancernych. Może być wykorzystywany do innych prac przy których bezpośrednie przebywanie człowieka jest niebezpieczne. Istnieje możliwość podłączenia innego sprzętu tj: łyżki koparki, widły do palet, widły z uchwytem, łyżki ładowarkowe, wiertła. Sterowanie odbywa się droga radiową z opancerzonej kabiny.

Skład systemu

  • Zdalnie sterowana główna jednostka napędowa B4 – L 1203 RC – służy jako nośnik dla jednostki trałów

  • Przyczepa transportowa SPP6 – służy do transportu głównej jednostki napędowej B4 – L 1203 RC.

  • Jednostka trału (narzędzie robocze) – jest urządzeniem, które uaktywnia lub mechanicznie niszczy miny za pomocą obracających się bijaków zamocowanych na łańcuchach

  • Bijak – służy do powierzchniowego oczyszczania z min

  • Kabina monitorująca dla operatora – jest klimatyzowanym miejscem pracy operatora, z którego steruje on urządzeniem rozminowującym

Główna jednostka napędowa B4 – L 1203 RC może pracować z następującymi narzędziami roboczymi

  • Szufla bez zębatki

  • Szufla zębata

  • Szufla do lekkich materiałów

  • Szufla kombinowana (DROTT)

  • Widły do palet

  • Końcówka widłowa z uchwytem

  • Łyżka koparki podsiębiernej

  • Wciągarka Husky 10 lub wciągarka hydrauliczna RAMSEY RPH 10

Parametry techniczne

  • Silnik DEUTZ BF 4L613

  • Moc silnika; 78 kW

  • Prędkość jazdy: 10 km/h

  • Całkowita masa maszyny: 5800 kg

  • Szerokość pasa rozminowania: 2000 mm

  • Głębokość rozminowania: do 250 mm

  • Wydajność: do 2500 m2/h

  • Zasięg sterowania: do 2000 m

Autor – zdjęcia Dawid Kalka

Informacje – Ulotka informacyjna wystawiona przy sprzęcie w czasie trwania zlotu “REKON 2019” – Wrocław, Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych im. gen. Jakuba Jasińskiego

image_pdfimage_printDrukuj
WZT-3M

Wóz zabezpieczenia technicznego WZT-3M Historia konstrukcji Święto Wojska Polskiego - Warszawa - 2015 rok Wraz z pojawieniem się czołgu T-72 Czytaj dalej...

GSP-55

Samobieżny prom gąsienicowy GSP-55 Historia konstrukcji Pod koniec lat 50. XX wieku w Związku Radzieckim na bazie podzespołów lekkiego czołgu Czytaj dalej...

K-61/PTG

Gąsienicowy transporter amfibijny K-61/PTG Historia konstrukcji Pod koniec lat 40. XX wieku rozpoczęto prace nad nieco innowacyjnym gąsienicowym transporterem amfibijnym, Czytaj dalej...

B-72 „Klon”

WOJSKOWY SPRZĘT INYNIERYJNY OPRACOWANY W OBRUM SP. Z O.O. B-72 "KLON" Historia konstrukcji Od początku latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku Wojsko Czytaj dalej...

Udostępnij:

Ostatnia aktualizacja: 7 stycznia 2021, 17:01

Zgłoś błąd w artykule

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments