BLG-67M2

Most towarzyszący BLG-67M2 jest przeznaczony do szybkiego pokonywania z marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych, takich jak: strumienie, rowy przeciwczołgowe, kanały, leje o szerokości do 19 m oraz skarpy i przeciwskarpy do 3,5 m wysokości. Most składa się z przęsła mostowego koleinowego oraz zmodyfikowanego podwozia czołgowego T-55A bez wieży i uzbrojenia. Jego źródłem napędu jest silnik wysokoprężny W-55. Na przeszkodach szerszych istnieje możliwość budowy mostów dwu- i trzyprzęsłowych z wykorzystaniem podpory. Załoga mostu składa się z dowódcy i kierowcy-operatora. Układanie i zdejmowanie przęsła mostowego prowadzi operator, znajdujący się w czołgu. Nośność przęsła mostowego wynosi 50 000 kG, długość całkowita przęsła rozłożonego – 20 m, czas układania przęsła mostowego na przeszkodzie – 3-4 min, zdejmowanie – 5 min.

image_pdfimage_printDrukuj
AVLB Biber

By Sonaz - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4669352 Most towarzyszący AVLB Biber jest przeznaczony do Czytaj dalej...

GSP-55

Samobieżny prom gąsienicowy GSP-55 Historia konstrukcji Pod koniec lat 50. XX wieku w Związku Radzieckim na bazie podzespołów lekkiego czołgu Czytaj dalej...

K-61/PTG

Gąsienicowy transporter amfibijny K-61/PTG Historia konstrukcji Pod koniec lat 40. XX wieku rozpoczęto prace nad nieco innowacyjnym gąsienicowym transporterem amfibijnym, Czytaj dalej...

B-72 „Klon”

WOJSKOWY SPRZĘT INYNIERYJNY OPRACOWANY W OBRUM SP. Z O.O. B-72 "KLON" Historia konstrukcji Od początku latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku Wojsko Czytaj dalej...

Udostępnij:

Ostatnia aktualizacja: 22 grudnia 2019, 18:50

Zgłoś błąd w artykule

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments