Most towarzyszący szturmowy BLG-67M2
Most towarzyszący szturmowy BLG-67M2 jest przeznaczony do szybkiego pokonywania z marszu naturalnych i sztucznych przeszkód terenowych, takich jak: strumienie, rowy przeciwczołgowe, kanały, leje o szerokości do 19 m oraz skarpy i przeciwskarpy do 3,5 m wysokości. Most składa się z przęsła mostowego koleinowego oraz zmodyfikowanego podwozia czołgowego T-55A bez wieży i uzbrojenia. Jego źródłem napędu jest silnik wysokoprężny W-55. Na przeszkodach szerszych istnieje możliwość budowy mostów dwu- i trzyprzęsłowych z wykorzystaniem podpory. Załoga mostu składa się z dowódcy i kierowcy-operatora. Układanie i zdejmowanie przęsła mostowego prowadzi operator, znajdujący się w czołgu. Nośność przęsła mostowego wynosi 50 000 kG, długość całkowita przęsła rozłożonego – 20 m, czas układania przęsła mostowego na przeszkodzie – 3-4 min, zdejmowanie – 5 min.
REKON 2019; Wrocław – Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych im. gen. Jakuba Jasińskiego
Podstawowe dane taktyczno-techniczne
Podwozie;
masa: 34,3 t
napęd: silnik wysokoprężny W-55 o mocy 580 KM
prędkość: 50 km/h
pojemność zbiorników paliwa: 500 l (zbiorniki wewnętrzne) + 475 l (zbiorniki zewnętrzne)
zasięg: 280–450 km
maksymalny kąt wzniesienia: 30 stopni
maksymalne pochylenie boczne: 17 stopni
maksymalna szerokość pokonywanego rowu: 2,7 m
maksymalna głębokość brodu: 1,4 m
Przęsło;
masa: 6 t
nośność: 50 t
długość: 10,4/20 m (złożone/rozłożone)
szerokość: 3,25–3,27 m
wysokość: 1,55/0,83 m (złożone/rozłożone)
Zdjęcia: Dawid Kalka
Bibliografia
- Centrum Szkolenia Wojsk Inżynieryjnych i Chemicznych im. gen. Jakuba Jasińskiego
- Ministerstwo Obrony Narodowej
22 grudnia 2019
Ostatnia aktualizacja 2 lata