Ciągnik gąsienicowy ATS-59G
Opis konstrukcji
Gąsienicowy średni ciągnik artyleryjski konstrukcji radzieckiej. Ciągnik został opracowany pod koniec lat 50. XX wieku, produkowany początkowo w Kurgańskich Zakładach Mechanicznych a w latach 1960-1989 przez Zakładów Mechanicznych „Łabędy”.
Pustynia Siedlecka – „Pustynna Burza”
Eksponat – Park Techniki Militarnej, Muzeum Techniki Wojskowej im. Jerzego Tadeusza Widuchowskiego
Dane podstawowe
Państwo: Związek Radziecki
Typ pojazdu: ciągnik artyleryjski
Trakcja: gąsienicowa
Załoga: kierowca/mechanik
Silnik: wysokoprężny A-650, 4-suwowy, 12-cylindrowy o mocy 300 KM przy 1700 obr./min.
Długość: 6,28 m
Szerokość: 2,78 m
Wysokość: 2,3 m
Prześwit: 0,425 m
Masa: 13000 kg
Ładowność paki: 3 tony
Prędkość: 39 km/h
Zasięg: 350 km (500 km z dodatkowymi zbiornikami)
średnie zużycie paliwa: 250 litrów na 100 km
Pokonywanie przeszkód terenowych:
Brody (głębokość) 1,5 m
Kąt podjazdu 50º
Przechył boczny 20º
Autor: Dawid Kalka
Bibliografia
-
Janusz Magniski, Wozy Bojowe LWP 1943-1983, Ministerstwo Obrony Narodowej, Wydanie I, 1984 rok
-
Tomasz Szczerbicki, Pojazdy Ludowego Wojska Polskiego, VESPER, Wydanie I, 2014