ATS-59G

Ciągnik gąsienicowy ATS-59G

Opis konstrukcji

Gąsienicowy średni ciągnik artyleryjski konstrukcji radzieckiej. Ciągnik został opracowany pod koniec lat 50. XX wieku, produkowany początkowo w Kurgańskich Zakładach Mechanicznych a w latach 1960-1989 przez Zakładów Mechanicznych „Łabędy”.

Pustynia Siedlecka – „Pustynna Burza”
Eksponat – Park Techniki Militarnej, Muzeum Techniki Wojskowej im. Jerzego Tadeusza Widuchowskiego

Dane podstawowe

Państwo: Związek Radziecki

Typ pojazdu: ciągnik artyleryjski

Trakcja: gąsienicowa

Załoga: kierowca/mechanik

Silnik: wysokoprężny A-650, 4-suwowy, 12-cylindrowy o mocy 300 KM przy 1700 obr./min.

Długość: 6,28 m

Szerokość: 2,78 m

Wysokość: 2,3 m

Prześwit: 0,425 m

Masa: 13000 kg

Ładowność paki: 3 tony

Prędkość: 39 km/h

Zasięg: 350 km (500 km z dodatkowymi zbiornikami)

średnie zużycie paliwa: 250 litrów na 100 km

Pokonywanie przeszkód terenowych:

Brody (głębokość) 1,5 m

Kąt podjazdu 50º

Przechył boczny 20º

Autor: Dawid Kalka

Bibliografia

  1. Janusz Magniski, Wozy Bojowe LWP 1943-1983, Ministerstwo Obrony Narodowej, Wydanie I, 1984 rok

  2. Tomasz Szczerbicki, Pojazdy Ludowego Wojska Polskiego, VESPER, Wydanie I, 2014

image_pdfimage_printDrukuj
Udostępnij:
Pin Share
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments